Veïnat i comerciants d’Hostafrancs valoren les primeres setmanes de pacificació dels carrers Sant Nicolau i Consell de Cent

El carrer Sant Nicolau ja ha canviat de sentit fa unes setmanes, cosa que evita que els cotxes provinents del carrer Aragó, un cop arribats a Tarragona, no puguin entrar a Hostafrancs i fer drecera pels carrers interiors del barri. Alhora, el carrer Consell de Cent, en el seu tram entre Tarragona i Creu Coberta ha passat a ser de només un carril de circulació.

Veïnat i comerciants d’Hostafrancs valoren les primeres setmanes de pacificació dels carrers Sant Nicolau i Consell de Cent

El carrer Sant Nicolau ja ha canviat de sentit fa unes setmanes, cosa que evita que els cotxes provinents del carrer Aragó, un cop arribats a Tarragona, no puguin entrar a Hostafrancs i fer drecera pels carrers interiors del barri. Alhora, el carrer Consell de Cent, en el seu tram entre Tarragona i Creu Coberta ha passat a ser de només un carril de circulació, en comptes de dos. Aquesta reducció a la meitat dels carrils destinats als vehicles, ha estat aprofitat per fer nous aparcaments de motos i un carril bici bidireccional.

Aquestes mesures s’inclouen en el pla de la Superilla del barri d’Hostafrancs, que té per objectiu pacificar els carrers interiors, reduir la contaminació i prioritzar el pas de vianants, fent més tranquil el seu accés al veïnat. Sobre la pacificació a nivell de barri, Jordi Clausell, de l’Associació de Veïns d’Hostafrancs, creu que de moment “això no està passant a Consell de Cent, on amb un únic carril es col·lapsa fàcilment el trànsit”.

Josep Espín, president de la Federació d’Associacions, Entitats i Comissions d’Hostafrancs, mostra el seu suport a les mesures impulsades pel Districte, tot i que “ens sembla molt correcte l’actuació al carrer Sant Nicolau, cal veure què passa a Consell de Cent, on hi ha més dubtes”. Per a arribar a fer efectives les mesures, va caldre un procés participatiu molt complex, amb molta participació per part del veïnat i les seves entitats. Des de la FAECH valoren “molt positivament haver arribat a aquest consens i també es bo avaluar ara els resultats i seguir a l’expectativa”. En aquest sentit, des de l’Associació de Veïns d’Hostafrancs també es mostren partidaris d’esperar i veure si el trànsit s’acaba adequant als canvis.

La mesura provoca diferents opinions entre usuaris i transportistes d’aquestes vies de comunicació i el veïnat. Un dels veïns del carrer Béjar, veu un gran canvi: “ara podem passejar tranquil·lament”. D’altra banda, hi ha qui treballa a la zona. “Abans venia per carrer Aragó i podia aparcar directament a Sant Nicolau, ara en canvi haig de donar molta volta”, recorda un treballador de carrer Tarragona.

Per la seva banda, des de l’Associació de Comerciants de Creu Coberta, creuen que “tothom està d’acord en què cal baixar el grau de contaminació, i això només es pot fer pacificant el trànsit” assegura el seu president Lluís Llanas. D’altra banda, recorda que “cal sacrifici personal per a unes millores que són de tots”. En aquest sentit, des del Districte de Sants-Montjuïc, la regidora Laura Pérez valora molt positivament “la participació del veïnat per acabar amb aquests 6.000 cotxes que utilitzaven aquests carrers com a drecera”.

canvisentitcarrersantnicolaucarrilbiciconselldecenthostafrancsabril2019-08

canvisentitcarrersantnicolaucarrilbiciconselldecenthostafrancsabril2019-01

canvisentitcarrersantnicolaucarrilbiciconselldecenthostafrancsabril2019-02

canvisentitcarrersantnicolaucarrilbiciconselldecenthostafrancsabril2019-03

canvisentitcarrersantnicolaucarrilbiciconselldecenthostafrancsabril2019-04

canvisentitcarrersantnicolaucarrilbiciconselldecenthostafrancsabril2019-05

canvisentitcarrersantnicolaucarrilbiciconselldecenthostafrancsabril2019-06

canvisentitcarrersantnicolaucarrilbiciconselldecenthostafrancsabril2019-07

Compartir: