Un recorregut visual per tots els carrers de la Festa Major de Sants 2019
Després de gairebé un any de preparatius i treball amb tot el decorat, les comissions de festes dels carrers de la Festa Major ja llueixen els resultats. [[Vegeu reportatge fotogràfic]]
Els 13 carrers que integren la Festa Major de Sants d’aquest 2019 ja llueixen els seus respectius decorats i comencen a gaudir d’aquesta setmana de celebracions. Dissabte a la tarda el jurat va començar a passejar per tots ells, veient com també a contra-rellotge les comissions de festes acabaven d’enllestir els guarniments. De fet, els carrers tenien temps fins a les cinc de la tarda d’aquest primer dissabte per acabar tota la feina, ja que llavors començava a passejar-se el jurat. Així va començar la primera inspecció, que va continuar a la nit per valorar els carrers amb la seva il·luminació.
A l’hora de prendre aquesta important decisió, el jurat, format per persones amb perfils molt diversos, té en compte les portalades, el volum dels sostres, els laterals dels carrers i les portalades secundàries. A més a més, és important l’ús del reciclatge i la il·luminació, a banda del valor artístic i l’originalitat de les diferents comissions. En aquest sentit, el veïnat sí que ha valorat molt positivament la creativitat dels 13 carrers de Festa Major. I és que en aquest primer cap de setmana de festes, els carrers s’han convertit en escenaris d’admiració amb un no parar de persones fotografiant tots els decorats.
Les temàtiques d’enguany als carrers han estat les següents: Alcolea de Baix “Escape room”; Alcolea de Dalt “L’alliberament de París”; Finlàndia “El videojoc Super Mario Bros”; Galileu “El tresor pirata; Guadiana “La festa mexicana dels morts”; Papín “L’antic parc d’atraccions de Montjuïc”; Plaça de la Farga “El dòmino gegant”; Robrenyo “Del cel a l’infern”; Rosés – La Casa Gran “El Museu de la Joguina”; Sagunt “El Palau de la Música Catalana”; Valladolid “El surrealisme de Salvador Dalí”; Vallespir de Dalt “El cinema de l’època”; i Vallespir de Baix “Les dones obreres”.
Després de gairebé un any de preparatius i treball amb tot el decorat, les comissions de festes dels carrers de la Festa Major llueixen ja els resultats. Alguns d’ells seran premiats, primer, aquest dilluns 26 amb l’entrega de premis oficials a partir de dos quarts de set del vespre al parc de l’Espanya Industrial. I, posteriorment, dissabte 31 amb l’entrega de premis de la Votació Popular, a partir de les dotze del migdia a l’escenari del carrer Valladolid.