Resposta a “La línia 9 segueix sent una quimera”

Conseller Municipal de CiU a la Marina de Port i a la Marina del Prat Vermell


Sorprenent. La reflexió de la Consellera del PSC Sra. Pérez és, amb tot el respecte que mereix, com a mínim, sorprenent.

I és que, en un exercici d’hipocresia, dona la sensació que el seu partit va passar de puntetes pel Govern de Catalunya durant dues legislatures, sense fer soroll i absolutament aliè a la catastròfica situació de les finances de la Generalitat. Doncs no, resulta que no és així, en política no tot s’hi val, i vostès en tenen una bona part de responsabilitat.

Resulta que un dels Departaments que ha patit uns ajustos més durs en les inversions ha estat el de Territori i Sostenibilitat, i que la llosa més pesada ha estat l’extraordinari sobre cost de la línia 9 del metro, la qual cosa ha ocasionat també el retard, que no aturada, de la posta en servei del seu ramal de Zona Franca entre d’altres.

Puntualitzem d’on ve el sobre cost esmentat: L’any 2004, el Govern tripartit va realitzar una auditoria a fons del projecte, que va actualitzar el cost inicial a 3.400 milions d’euros. I a partir d’aquí és que es van succeir un seguit d’imprevisions, de mala gestió, de presses per accelerar els treballs i d’un excés d’enginyeria financera. De quina altra manera es podria explicar que en sis anys es dupliqués el cost previst en la mateixa auditoria del tripartit?

Sense comentaris. El projecte costa ara 6.927 milions d’euros que finalment ascendiran a 16.000 milions, una vegada sumat el finançament.

I per cert, que consti que encara no he parlat dels incompliments dels Governs centrals. Però ja que la Consellera Pérez ho ha tret, no estaria de més que el seu grup a Madrid es deixés de dobles jocs i donés suport inequívoc a la consecució d’un pacte fiscal, que ens alleugerís dels 16.000 milions d’euros de dèficit fiscal de Catalunya. O també suport al pagament dels 759 milions de deute reconegut, corresponents a la Disposició Addicional Tercera de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya, als quals cal afegir-hi els 1.450 milions del Fons de Competitivitat, dos deutes que l’anterior Govern del PSOE va deixar sense pagar.

Amb tota seguretat, llavors ja no estaríem parlant ni de retards en la línia 9 ni de molts altres ajustos als quals ara ens veiem abocats.

Compartir: