La Superilla podria convertir Consell de Cent en un carrer pacificat i amb un carril bus

La Superilla de Sants i Hostafrancs, el procés participatiu del Pla d'Equipaments de Sants-Centre i la dinamització de les places del barri van ser alguns dels projectes que van centrar el darrer Consell de Barri d'Hostafrancs. [[Vegeu fotos i video]]

La Superilla podria convertir Consell de Cent en un carrer pacificat i amb un carril bus

La Superilla de Sants i Hostafrancs, el procés participatiu del Pla d’Equipaments de Sants-Centre i la dinamització de les places del barri van ser alguns dels projectes que van centrar el darrer Consell de Barri d’Hostafrancs, celebrat dimecres a la Sala Anselm Cartañà de la seu del Districte de Sants-Montjuïc.

Per tal d’organitzar els barris d’una manera més eficient, el Districte de Sants-Montjuïc va engegar el projecte de la superilla, en el mandat anterior. Després d’un procés participatiu, l’actual govern ha seguit treballant en aquesta iniciativa amb el grup impulsor, que ha de permetre “classificar i guanyar espais verds i pels vianants. Volem tenir més carrers què es puguin apropiar els vianants”, explicava l’Ariadna, tècnica del Districte.

En la presentació també es van explicar algunes de les propostes, com la de convertir Consell de Cent amb un carrer pacificat i amb un carril bus, per tal de reduir la capacitat del trànsit privat, que actualment ocupa els dos carrils de circulació. I és que són molts els cotxes que provenen del carrer d’Aragó i utilitzen aquesta via com una “drecera” per estalviar-se passar per la plaça d’Espanya, apuntava Xavier Farré, conseller tècnic. D’aquesta manera, a més, també s’incidiria en disminuir el trànsit del carrer Moianès, què des de fa unes setmanes compta amb un carril per a vehicles i un altre exclusiu per l’autobús. En el torn obert de paraules, Jordi Clausell de l’Associació de Veïns i Veïnes d’Hostafrancs va trobar correcte “pacificar el barri”, però va mostrar-se preocupat que amb el projecte de la superilla “es donin problemes com ha passat al Poblenou, que tot i que no és el mateix tema, ja que aquí ens referim a la mobilitat, crec que hi ha elements que poden ser conflictius, com per exemple la desaparició de places d’aparcaments”. A més, també es van tractar altres temes, com l’excés de velocitat dels cotxes que circulen pel carrer Béjar, “hi ha un perill terrible quan els cotxes venen molt ràpid del carrer Sant Nicolau”, alertava l’hostafranquí, Juan Martín. I la Mireia va denunciar la brutícia en alguns carrers del barri, “estan molt bruts i hem d’anar vigilant per no trepitjar excrements i orins de gossos, fins i tot, als parcs infantils”, i una altra veïna va criticar que la zona verda del Parc de l’Espanya Industrial “és utilitzada pels gossos que corren sense anar lligats, com si fos un pipican, i això impedeix que els petits puguin jugar per allà”.

La regidora del Districte de Sants-Montjuïc, Laura Pérez, va fer un recordatori de les obres del barri, com les de reurbanització del carrer Leiva i Àliga que començaran imminentment i s’executaran en quatre fases en un termini de dotze mesos; i les del carrer Diputació que tindran una durada de sis mesos, i acabarà amb l’obertura d’aquest tram que serà de plataforma única. Per la seva banda, Josep Espín, president de la FAECH va fer una valoració positiva de la darrera edició de la Festa Major d’Hostafrancs i també de les accions cocreatives a les places del barri, “a partir de l’opinió recollida pel veïnat, ara treballarem per organitzar activitats per dinamitzar les places i fer un espai públic molt amable”, deia.

Clicant al reproductor podeu veure la retransmissió sencera del Consell de Barri:

conselldebarrihostafrancs29novembrede2017-07

conselldebarrihostafrancs29novembrede2017-01

conselldebarrihostafrancs29novembrede2017-02

conselldebarrihostafrancs29novembrede2017-03

conselldebarrihostafrancs29novembrede2017-04

conselldebarrihostafrancs29novembrede2017-06

Compartir: