La nova línia de bus V5 creuarà els nostres barris a partir del 13 de novembre amb més de 3.000 passatgers al dia

La nova línia connectarà els barris de la Marina amb el de Pedralbes, travessant Sants, Hostafrancs i la Bordeta. La seva implantació ha comportat la construcció de nous carrils bus i parades, per exemple al carrer Joan Güell o a la plaça de Sants. També coincidirà amb les modificacions de recorregut de les línies 91, 109, H16 i l'eliminació de la 37.

La nova línia de bus V5 creuarà els nostres barris a partir del 13 de novembre amb més de 3.000 passatgers al dia

La nova línia d’autobús V5 es posarà en funcionament el pròxim dilluns 13 novembre, i connectarà els barris de la Marina amb el de Pedralbes, travessant el barris de Sants, Hostafrancs i la Bordeta. Aquesta nova implantació s’emmarca en el desplegament de la nova xarxa de bus de la ciutat de Barcelona. “És una línia que no existia, no substitueix a cap en concret, i ofereix un eix vertical que pot apropar a la gent en aquesta direcció de la ciutat, recorrent eixos que no tenien un transport públic molt potent”, diu Josep Mensión, Director de Serveis Centrals de Bus de TMB. Amb aquest nou eix vertical, Barcelona comptarà amb 20 de les 28 línies de la xarxa de bus ortogonal, fet que segons Mensión “intensificarà l’efecte xarxa” i creu que “els moviments entre dos punts de la ciutat es podran fer amb major comoditat i rapidesa, si un tria aquestes línies pel seu desplegament”.

El recorregut de la nova línia comptarà amb 23 parades en direcció Pedralbes, i 20 en direcció la Marina. Tindrà origen al carrer de la Mare de Port i seguirà pel passeig de la Zona Franca, el carrer del Foc, el carrer Ferrocarrils Catalans i carrer Mineria. Després seguirà pel carrer Mossèn Amadeu Oller on els usuaris trobaran l’àrea d’intercanvi de Magòria-La Campana amb l’H12 i l’H16. L’autobús continuarà pel carrer Olzinelles, la plaça de Sants, on es podrà agafar les línies 1 i 5 de metro, la plaça Joan Peiró i el carrer Comtes de Bell-lloc que pujarà fins a arribar a l’avinguda Madrid, al barri de les Corts, per connectar amb l’H10. Seguirà pujant per Comtes de Bell-lloc, i a l’altura de la Travessera de les Corts connectarà amb l’H10, i amb l’H6 quan passi per la Gran Via de Carles III. Més tard, circularà per l’avinguda Diagonal i l’avinguda Pedralbes, fins a la Creu de Pedralbes on hi haurà una nova àrea d’intercanvi amb l’H4. De baixada, el V5 circularà pel carrer Joan Güell fins a la plaça de Sants, on girarà pel carrer de Sants fins a arribar al carrer Moianès, per on baixarà per tornar a connectar amb la Gran Via de les Corts Catalanes, el carrer Mare de Déu de Port i el carrer Cisell del barri de la Marina.

En hores punta, els autobusos podran ser dobles i articulats, i passaran cada vuit minuts en dies feiners, entre les 7 i les 21 hores: “Disposarem d’una bona freqüència durant una franja horària molt llarga de servei durant tot el dia”, segons Mensión que a la vegada assegura que es tracta “d’una injecció contínua de servei, ja que els usuaris no hauran d’esperar gaire a les parades”. Els dissabtes, entre les 9 i les 21 hores, hi haurà un autobús cada 13 minuts, i els festius cada 14 minuts. La previsió indica que aquesta nova línia atendrà a 3.000 passatgers cada dia, “som conservadors i de moment no preveiem una excessiva demanda, però haurem de mirar com reaccionarà la gent”.

La implantació de la nova xarxa ha comportat, en els darrers mesos, la construcció de nous carrils bus, com és al carrer Joan Güell, carrer Moianès, carrer Mineria, carrer Mare de Déu de Port, carrer Ferrocarrils, i Passeig de la Zona Franca. També s’han instal·lat noves parades de bus, per exemple al carrer Joan Güell o a la plaça de Sants, i d’altres s’han aprofitat. A la vegada, el nou servei comportarà variacions de la xarxa d’autobús actual. Es modificarà el recorregut del 109 o de l’H16 que “perllonga el seu recorregut per apropar als usuaris al CUAP de Mansó”. També, la línia 91 “s’escurçarà, no arribarà al Palau de la Virreina, i acabarà a Sant Antoni”, puntualitza Mensión. A més, la línia 37 deixarà de circular, ja que se superposa a la nova línia H16 i 109. Fins al 25 de novembre, diversos informadors atendrà al veïnat en busos, parades i equipaments del barri, per garantir una adaptació més ràpida als nous canvis.

novaparadabusv5placasantsnovembre2017-02

novaparadabusv5placasantsnovembre2017-03

novaparadabusv5placasantsnovembre2017-04

novaparadabusv5placasantsnovembre2017-05

Compartir: