La línia V1 de la nova xarxa de bus cobrirà el barri de Sants-Badal a partir de dilluns

Les novetats d'aquesta darrera fase als nostres barris són l'arribada de l'H10 a la plaça de Sants, on s'estan instal·lant les noves parades d'inici i final, i la implantació de la nova línia V1, que recorrerà la Riera Blanca.

La línia V1 de la nova xarxa de bus cobrirà el barri de Sants-Badal a partir de dilluns

El 26 de novembre es posarà en marxa la darrera fase de la implantació de la nova xarxa ortogonal, un fet que provocarà modificacions en el funcionament de les línies d’autobús que passen pels nostres barris. Francesc Jiménez, gerent del Districte de Sants-Montjuïc, explica que la incorporació d’aquesta nova “línia vertical”, la V1, anirà des de l’avinguda d’Esplugues fins a la Gran Via de les Corts Catalanes, a l’Hospitalet, passant pel carrer de la Riera Blanca, frontera amb el barri de Sants-Badal. Aquesta novetat segons Jiménez, “modificarà el recorregut de la línia 54” i destaca que hi ha quatre línies que es veuran afectades per la nova xarxa ortogonal: la línia H8, que connecta el Camp Nou amb Bon Pastor, que ampliarà el seu recorregut entre la Maquinista i Bon Pastor; de la mateixa manera que –a partir de dilluns- la circulació entre aquestes parades s’esdevindrà per ambdós costats –per Travessera de les Corts, entre Collblanc i el carrer Numància.

Pel que fa a l’H10, hi ha una modificació, l’autobús que feia aquest recorregut ja no circularà més entre Badal i Sants Estació, una ruta que es farà amb la línia 54. Per aquest motiu la darrera setmana s’ha estat treballant amb la instal·lació de la nova parada d’origen i final de la línia H10 a la plaça de Sants, on hi havia l’estació de Bicing. Precisament aquesta línia que connecta el carrer Cardenal Reig i l’Estació del Nord, ja no s’estendrà fins al Campus Nord, doncs ja hi circularà en el seu lloc la V1. Una decisió que segons l’ajuntament permetrà que, amb el mateix nombre d’autobusos, es millori la freqüència de pas, que passarà a ser d’entre sis i set minuts.

Finalment la línia 55, que anava fins a la Plaça Catalunya, anirà de la plaça Urquinaona fins al Parc de Montjuïc, ja que el servei entre aquestes dues destinacions el farà la línia V19 i la línia 39. Ha afegit, però, que això no vol dir que s’acabin les modificacions: “Cal veure com es comporten aquestes noves línies i com tot el sistema funciona i segurament en els pròxims mesos i anys s’aniran fent ajustos i canvis per millorar l’eficiència del sistema de transport públic de la ciutat”.

novaparadabush10placadesantsnovembrede2018-02

novaparadabush10placadesantsnovembrede2018-03

novaparadabush10placadesantsnovembrede2018-04

novaparadabush10placadesantsnovembrede2018-05

Compartir: