La gestió de la Residència Mossèn Vidal i Aunós de la Bordeta canviarà al gener de 2018

Després de la queixes dels usuaris denunciant la reducció de gericultors a l'equipament bordetenc, el Secretari d'Afers Socials i Famílies de la Generalitat, ha explicat que mentre no es produeix el nou concurs, a partir del 15 de juliol s'augmentarà el personal d'aquesta residència amb un mínim de tres gericultors per planta.

La gestió de la Residència Mossèn Vidal i Aunós de la Bordeta canviarà al gener de 2018

La gestió de la Residència Mossèn Vidal i Aunós del barri de la Bordeta canviarà el gener de l’any 2018, després que la Generalitat hagi anunciat que no prorrogarà el contracte amb l’empresa adjudicatària, UTE Ingesan Asproseat, vinculada a la constructora OHL. En aquests moments ja s’ha iniciat la tramitació del concurs i durant els pròxims mesos es crearan uns nous plecs “que donin garanties de millora a l’atenció i a la qualitat dels usuaris”, i a finals d’any tindrà lloc el concurs. D’aquesta manera, “tan aviat com sigui possible del gener de 2018, volem tenir els resultats del concurs, perquè la millor empresa possible amb el millor projecte tècnic i les millors garanties pugui fer-se càrrec de la gestió de la residència”, declarava el Secretari d’Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Francesc Iglesies.

Abans no es produeixi l’obertura del nou concurs, a partir del 15 de juliol s’augmentarà el personal d’atenció directa d’aquesta residència i d’altres quatre de la ciutat amb un mínim de tres gericultors per planta, que garanteixi la ràtio de professionals a l’estructura de l’edifici. Així, “recuperarem la ràtio d’un cuidador d’atenció directa per cada deu usuaris”, especifica Iglesies i, per tant, els usuaris tindran més atenció “durant les franges horàries de més necessitat, com l’hora dels àpats o en el moment que s’hagin de prendre la medicació”.

Des de la Generalitat consideren que aquestes actuacions “eren del tot necessàries” després d’haver constatat, a partir de denúncies i inspeccions ordinàries, una sèrie de disfuncions i anomalies que detectava el servei d’inspecció i registre, i que venien denunciant els familiars dels usuaris. Aquests últims celebren l’anunci, però després d’una reunió que van tenir amb la conselleria, el passat 4 de juliol, “vam tenir una sensació de certa resistència a implementar allò que havia promès la Consellera del Departament de Treball Afers i Famílies, Dolors Bassa”, expressa María José Carcelén, portaveu de la coordinadora de familiars de les cinc residències i alhora veïna del nostre barri.

Segons Carcelén, els van manifestar que “els concursos es farien durant l’any 2018 i no aquest any”. Aquesta controvèrsia i, segons Carcelén el fet que “no tothom remi cap a la mateixa direcció” ha alertat a les famílies: “Ens preocupa que les persones que han d’implementar aquestes promeses fetes per la consellera no tinguin clar quins són els compromisos i els terminis que hi ha” i, per això, el que demana és “concreció, ja que de moment no la tenim”.

Compartir: