La cruïlla entre els carrers Corral i Amadeu Oller de la Bordeta comptarà amb una nova plaça verda i una avinguda arbrada

Les obres d'urbanització del nou parc estan previstes que comencin al llarg del primer trimestre de 2019. S'hi farà una plaça verda de prop 700 metres quadrats i una avinguda arbrada de 20 metres d'amplada i 150 metres de llargada que anirà paral·lela als nous edificis construïts a la Gran Via. [[Vegeu fotos]]

La cruïlla entre els carrers Corral i Amadeu Oller de la Bordeta comptarà amb una nova plaça verda i una avinguda arbrada

La cruïlla entre els carrers Corral i Amadeu Oller, a tocar de la Gran Via, serà reurbanitzada a partir del primer trimestre de 2019 per convertir-se en nou parc pel barri de la Bordeta, conformat per una plaça verda de prop 700 metres quadrats i una avinguda arbrada de 20 metres d’amplada i 150 metres de llargada que anirà paral·lela als nous edificis construïts a la Gran Via. La secció que hi haurà a tocar del carrer Corral estarà coberta per arbres que generaran ombra i parterres atalussats. De fet, a través de diverses rampes que travessaran el parc, s’abreujarà el desnivell existent entre el carrer Corral i la Gran Via.

Les obres tindran una durada d’uns 9 mesos i tindran un pressupost d’1,9 milions d’euros. El projecte de reparcel·lació d’aquesta zona va ser definit per la Generalitat de Catalunya i la constructora privada de l’edifici: “Quan l’Ajuntament va comprar el Bloc 2 i 4 de Can Batlló, un dels compromisos que va assumir el consistori va ser encarregar-se d’urbanitzar la peça en qüestió. En el seu moment, la constructora Via Célere va fer les seves aportacions econòmiques per desenvolupar aquesta urbanització, per tant, part de la inversió que ara fa l’Ajuntament ha estat aportada per la propietat dels edificis d’habitatges de la Gran Via”, apunta Francesc Jiménez, gerent del Districte de Sants-Montjuïc.

La urbanització no contempla traslladar la unitat transformadora dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, i només es farà un tractament provisional, cobrint-la: “La inversió de traslladar-la seria molt gran, pel fet que comportaria fer una nova estació transformadora, ja que no es pot desmuntar i traslladar l’actual perquè en cap moment, els ferrocarrils es poden quedar sense subministrament”, explica el gerent.

Les associacions veïnals van conèixer la proposta, ara fa uns dies, a la Comissió de Seguiment del Consell de Barri de la Bordeta: “Quan ens van posar al dia del projecte, ens va agafar amb el pas canviat. Ens va sobtar que vingués aquesta urgència per urbanitzar aquest sector”, segons Enric Jara de la Comissió de Veïns de la Bordeta, qui critica que no hi hagi hagut un procés participatiu per definir l’espai, almenys, amb el veïnat que hi viu a l’entorn més proper. Durant el pròxim Consell de Barri de la Bordeta es donarà a conèixer el projecte amb més profunditat i es resoldran tots els dubtes i preguntes que tingui el veïnat.

futurparcsolarcarreramadeuollerambcorraloctubrede2018-08

futurparcsolarcarreramadeuollerambcorraloctubrede2018-02

futurparcsolarcarreramadeuollerambcorraloctubrede2018-03

futurparcsolarcarreramadeuollerambcorraloctubrede2018-04

futurparcsolarcarreramadeuollerambcorraloctubrede2018-05

futurparcsolarcarreramadeuollerambcorraloctubrede2018-06

futurparcsolarcarreramadeuollerambcorraloctubrede2018-07

futurparcsolarcarreramadeuollerambcorraloctubrede2018-01

Compartir: