Acte de cloenda a la Marina de la segona fase del projecte “Ni uniformes ni etiquetes: per una escola i un món intercultural i amb equitat de gènere”

Carregant mapa…

Data/Hora
Date(s) – 24/05/2018
10:00 am – 11:00 am

Localització
Jardins de Can Farrero

Categories
No Categories


El proper dijous 24 de maig de 2018 es farà l’acte de cloenda de la segona fase del projecte Ni uniformes ni etiquetes: per una escola i un món intercultural i amb equitat de gènere de la Fundació Akwaba amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.

L’acte tindrà lloc als Jardins de Can Farrero (Entrada per C. Mare de Déu de Port, 249) del barri de la Marina el proper dijous 24 de maig a les 10h. Participaran 50 alumnes de dues classes de l’institut Montjuïc, les classes de 2n A i 2n B.

En aquesta segona fase del projecte, de la mà del col·lectiu artístic Enmedio, es va realitzar la mirada al barri pensant en quins són els elements que poden frenar o facilitar la interacció entre gèneres i cultures. A partir del propi diagnòstic, l’alumnat de 2n A va triar sumar-se a la reivindicació veïnal de Can Farrero com a exemple d’interacció entre totes les persones per una causa comuna. En el cas de 2n B es va triar fer missatges en el mateix espai a favor dels usos dels espais inclusius per a tothom. Per això, l’alumnat ocuparà l’espai i presentarà la seva exposició de gegantografies.

Aquesta trobada representa el tancament del projecte Ni uniformes ni etiquetes i l’obertura a noves relacions a l’espai públic tant per l’alumnat com per els veïns i les veïnes. L’alumnat és subjecte actiu, és capaç d’incidir com a membre de la comunitat en la transformació de les desigualtats per raó de gènere i de cultura. D’aquesta manera treballem des de la infància i la joventut per a una justícia global.

El projecte ha arribat a prop de 800 alumnes de Catalunya i al seu professorat, ja que s’han dut a terme formacions a professorat i alumnat de centres educatius de Barcelona, Tarragona, l’Hospitalet de Llobregat i Vilanova i la Geltrú. El procés formatiu s’estructura en dues fases, una primera, de formació, investigació i sensibilització a la comunitat educativa i una segona, de mobilització social i incidència social i política.

Compartir: