Es presenta un estudi a la Marina amb les dades sobre el paper i la importància del Port de Barcelona

El Port de Barcelona, que té una bona part de les seves instal·lacions al nostre districte, juga un paper transcendental dins de la Unió Europea. Per donar a entendre aquesta realitat, l'investigador Josep Nualart va presentar les conclusions de l'estudi de l'Observatori del Deute en la Globalització, en una xerrada a la Marina.

Es presenta un estudi a la Marina amb les dades sobre el paper i la importància del Port de Barcelona

El Port de Barcelona, que té una bona part de les seves instal·lacions al nostre districte, juga un paper transcendental en el desenvolupament del nostre país, i el seu paper i importància dins de la Unió Europea és molt rellevant. Per donar a entendre aquesta realitat, l’investigador Josep Nualart va oferir una xerrada el passat dilluns a la Casa del Rellotge de la Marina on va presentar les conclusions de l’estudi de l’Observatori del Deute en la Globalització.

La infraestructura portuària és referent en la regió mediterrània. De fet, és el primer port de l’estat espanyol en facturació i valorització en mercaderies, i exporta un quart del total de l’estat espanyol i tres quartes parts de tot Catalunya: “Dintre del port s’integren tres quartes parts dels sectors que existeixen a Catalunya. L’any 2015, les mercaderies van tenir un valor aproximat de 61 mil milions d’euros”, segons Naulart.

Els productes més importats són els manufacturats de consum, semi facturats i els que corresponen a l’alimentació, al tabac i a la beguda. En aquest sentit, segons l’investigador, la capacitat d’importació al port representa, gairebé, una quarta part de tot l’estat espanyol i suposa un 8% de la capacitat d’importació de la Unió Europea: “El Port de Barcelona té molta rellevància perquè ha estat pioner i és un dels primers que s’ha construït en tot Europa”.

A l’acte, Naulart va presentar l’anàlisi que ha fet del potencial econòmic de totes les empreses que operen al port: “Les que són d’hidrocarburs, productes químics, ciment i alimentació són les que tenen més de la meitat de les empreses, i les que són de contenidors, tot i que només hi ha dues empreses, ocupen una part considerable del port”. L’ús que se’n fa de la infraestructura, segons l’expert, és del 10 al 25%, és a dir, “s’està utilitzant molt per sota de tot el que pot arribar a donar les instal·lacions”.

Finalment, va posar èmfasi a l’impacte mediambiental del port. I és que aquests és una peça clau en l’estratègia energètica, concretament en el gas natural: “És el combustible que quan es crema emet menys diòxid de carboni a l’atmosfera, però hem de tenir en compte també totes les fuites que es produeixen durant tota la cadena de subministrament”. Per això, segons Naulart, “cal agafar tota l’energia que es produeix en carbó i substituir-la per gas natural per emetre menys diòxid de carboni”.

xerradacasadelrellotgeportdebarcelonalamarinafebrerde2018-01

xerradacasadelrellotgeportdebarcelonalamarinafebrerde2018-02

xerradacasadelrellotgeportdebarcelonalamarinafebrerde2018-03

xerradacasadelrellotgeportdebarcelonalamarinafebrerde2018-04

Fotos: Ángel Rabaneda

Compartir: