El veïnat de la Bordeta estudia quatre propostes de recorregut i freqüència pel bus 91

El Districte ha fet arribar al veïnat quatre propostes provisionals que haurien de servir per millorar el servei, després de les queixes dels darrers mesos causades per una reducció del recorregut i un augment del temps d'espera a les parades. Les propostes contemplen conectar els CAP's del barri amb Manso i una freqüència d'entre 18 i 25 minuts.

El veïnat de la Bordeta estudia quatre propostes de recorregut i freqüència pel bus 91

El Districte de Sants-Montjuïc ha fet arribar al veïnat de la Bordeta quatre propostes provisionals de possibles recorreguts i freqüències de la línia d’autobús 91, i que haurien de servir per millorar el servei, després de les queixes dels darrers mesos causades per una reducció del recorregut i un augment del temps d’espera a les parades. Segons Francesc Jiménez, gerent del Districte de Sants-Montjuïc, les propostes presenten una freqüència raonable i un trajecte que respon a les necessitats veïnals, per bé que cadascuna pot presentat avantatges i inconvenients.

La primera proposta preveu un itinerari de 9 quilòmetres, una hora de trajecte i una freqüència de pas de 20 minuts. La línia connectaria el carrer Constitució de la Bordeta amb el CAP Numància pel carrer de Gavà, la Gran Via, la plaça d’Espanya i el carrer Tarragona, i posteriorment amb el CUAP Manso. La segona opció contemplaria enllaçar la Bordeta, des de la rambla de Badal, amb el CAP Numància pel carrer Olzinelles i l’Estació de Sants. Després, l’autobús viatjaria fins al CUAP Manso per tornar al barri per la plaça d’Espanya, la carretera de la Bordeta, la Gran Via i el carrer Mossèn Amadeu Oller. En aquest cas, la ruta sencera es faria en 55 minuts, tindria 8,3 quilòmetres i la freqüència de pas seria d’uns 18 minuts.

La tercera alternativa, primer connecta el barri de la Bordeta, des de la rambla de Badal i el carrer Constitució, amb el CUAP Manso passant per la plaça Espanya. Després s’enfilaria per l’Eixample per arribar al CAP Numància, i finalment tornaria al barri pels carrers Tarragona, Consell de Cent, Moianès i Gran Via. Aquesta ruta també es faria en 55 minuts, tindria 8,2 quilòmetres i contemplaria una freqüència de pas de 18 minuts. La darrera proposta connectaria el carrer Constitució de la Bordeta amb el CAP de Numància pel carrer Olzinelles i el passeig de Sant Antoni, per després arribar al CAP de Manso per la plaça Espanya. La tornada es faria a la inversa passant per la mateixa zona. En aquest cas, la freqüència de pas s’elevaria a 25 minuts, ja que el trajecte seria d’11,1 quilòmetres i es faria en una hora i quart.

Durant les setmanes vinents, els bordetencs s’hauran de decantar per una de les quatre opcions. Per això, la Comissió de Veïns de la Bordeta està estudiant les quatre propostes: “No hi ha cap proposta que ens acabi de fer el pes al 100%”, assegura Jordi Falcó. També avança que faran “alguna modificació i una proposta integral i millorada diferent de la que ens proposen que sigui d’utilitat”. La proposta serà presentada al Districte i haurà de ser validada en una assemblea veïnal”. El veí, però, destaca que totes les opcions opten per una millora en la freqüència de pas, “això aniria molt bé en benefici del barri de la Bordeta”.

El gerent reconeix que “cap de les propostes responen als plantejaments que inicialment es feien”, però confia amb l’esforç que s’està fent per arribar a una solució i “crec que s’optarà per una de les quatre línies i si s’escau, estudiarem si s’ha d’incorporar algun element més”. El futur de la línia 91 es decidirà una vegada s’acabin d’implementar totes les línies de la nova xarxa ortogonal d’autobús: “El 91 ha de poder relligar les futures noves línies, com la V1 que anirà per la Riera Blanca”.

Compartir: