El pregó de la Festa Major d’Hostafrancs de Carme Parramon homenatja el poeta Esteve Calçada
La veïna i paradista del mercat hostafranquí Carme Parramon va ser l'encarregada de llegir el pregó, el passat divendres al vespre a la sala de plens de la Seu del Districte de Sants-Montjuïc, davant un públic que no es va voler perdre el tret de sortida de les festes del barri. [[Vegeu reportatge fotogràfic]]
El barri d’Hostafrancs ja està de Festa Major! La veïna i paradista del mercat hostafranquí Carme Parramon va ser l’encarregada de llegir el pregó, el passat divendres al vespre a la sala de plens de la Seu del Districte de Sants-Montjuïc, davant un públic que no es va voler perdre el tret de sortida de les festes del barri.
Parramon va començar la lectura del pregó recordant al doctor Joan Pelegrí i al veí Daniel Cochs, dues figures importants per ella i pels consells que li van donar: “Amb ells vaig conèixer l’obra i la figura del qui fou poeta hostafranquí Esteve Calçada Alabedra, a qui està referit aquest pregó per rememorar-lo, rescatar-lo de l’oblit i homenatjar-lo”, deia Parramon. En el seu discurs va parlar de l’obra i de la biografia de Calçada, remarcant que aquest va ser guanyador dels primers Jocs Florals de Sant Àngel Custodi amb l’obra “Poema a la meva barriada” i amb el lema “Jo amo Hostafrancs”. Per acabar, va llegir un dels seus poemes i va desitjar una molt bona festa major, “malgrat que no hi siguem tots i hi hagi gent pacífica a la presó i a l’exili”.
A l’acte també va intervenir Josep Ortiz, president de l’Associació de Veïns i Veïnes d’Hostafrancs que va subratllar la figura de Parramon: “Sempre està darrere del seu taulell, tallant carn, preparant tall rodó, i sempre amb la simpatia de sempre i amb molt bon humor”. Laura Pérez, regidora del Districte de Sants-Montjuïc, va agrair el discurs de la pregonera i va felicitar els organitzadors de la Festa Major per combinar els actes tradicionals amb els més innovadors, com el mapping: “Gràcies a l’esforç i a la feina diària i per saber preservar la identitat popular i multicultural”. Finalment, l’Orfeó Atlàntida va cloure l’acte interpretant diversos temes i l’himne nacional de Catalunya.