El nou Pla de Mobilitat del Mercat de Sants restringirà el trànsit als carrers dels entorns entre les onze del matí i les vuit del vespre

El Districte ha presentat una primera proposta de Pla de Mobilitat que contempla la limitació del temps de càrrega i descàrrega de mercaderies fins a les 11 del matí. A partir de llavors, el trànsit quedaria restringit al veïnat de la zona i als serveis fins a les vuit del vespre.

El nou Pla de Mobilitat del Mercat de Sants restringirà el trànsit als carrers dels entorns entre les onze del matí i les vuit del vespre

El Districte de Sants-Montjuïc ha presentat una primera proposta de Pla de Mobilitat pels entorns del Mercat de Sants. Els carrers que l’envolten, com el carrer Sant Jordi o Sant Medir, són de plataforma única, cosa que beneficia principalment als vianants però pot dificultar el trànsit. Al ser una zona bàsicament comercial el pas de vehicles és important per a la càrrega i descàrrega de mercaderies i ara, amb aquest pla, es busca trobar un consens entre veïnat i comerciants que beneficiï a totes les parts.

La setmana passada es va celebrar una primera reunió on en va sortir ja una primera proposta. En aquest sentit, es vol limitar el temps de càrrega i descàrrega de mercaderies fins a les 11 del matí. A partir de llavors, el trànsit quedaria restringit al veïnat de la zona i als serveis fins a les vuit del vespre.

Des del Districte de Sants-Montjuïc, el seu gerent Francesc Jiménez, explicava que l’objectiu és “harmonitzar les necessitats de mobilitat i consensuar els horaris”. A més, comentava que “caldrà afegir senyalització”. En els carrers no caldrà cap actuació perquè ja es troben com a plataforma única. Sobre la proposta horària, el president del Mercat de Sants, Francesc Leyva, afegia que “ens sembla bé la proposta i aquesta restricció és positiva per evitar conflictes amb el trànsit”, ja que la plataforma única propicia que el veïnat passegi pel mig del carrer i això és contradictori amb el pas constant de vehicles. Aquest tipus de carrers amb la proposta horària que es fa, diu Leyva, “és bona ja que a partir de les onze del matí és quan hi ha més afluència de gent al mercat i es beneficia als usuaris que venen a peu”.

Per part del veïnat, el president de l’Associació de Veïns de Badal, Brasil i la Bordeta, Alfredo Martínez, diu que fins que no es materialitzi la proposta i s’efectuï “no veurem si el seu efecte és positiu o no”, però en un principi hi estan a favor. “El problema del Mercat de Sants és que es troba molt encaixonat, no és obert, i esperem que amb aquesta proposta es faciliti l’accessibilitat”.

carrersentornsmercatdesantsgenerde2019-02

carrersentornsmercatdesantsgenerde2019-03

Compartir: