El carril bici de la Gran Via es baixarà a la calçada lateral entre les places d’Espanya i Cerdà

També es vol unir el carril bici del passeig de la Zona Franca amb el de Gran Via i fer una nova connexió per accedir al polígon de la Zona Franca per sota la Ronda Litoral. El projecte preveu baixar a la calçada el carril bici del carrer Tarragona, entre la plaça dels Països Catalans i la plaça d’Espanya.

El carril bici de la Gran Via es baixarà a la calçada lateral entre les places d’Espanya i Cerdà

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat el segon projecte constructiu de carrils bici, d’acord amb el programa de l’Estratègia de la Bicicleta per Barcelona. Els principals objectius són baixar els carrils de la vorera a la calçada, convertir carrils en unidireccionals i millorar les condicions dels ja existents, així com preservar la seguretat dels vianants i ampliar la connectivitat de tota la xarxa ciclista.

Ara bé, aquest projecte es deixa enllestit i serà el govern entrant qui decidirà si el tira endavant o no. Les principals intervencions al districte de Sants-Montjuïc pel què fa a baixar carrils a la calçada són a Gran Via, entre plaça d’Espanya i plaça d’Ildefons Cerdà; i l’eix Tarragona, entre la plaça dels Països Catalans i la plaça d’Espanya. El gerent del Districte, Francesc Jiménez, detalla que “volem posar ordre a tot el moviment de plaça Espanya i afavorir als ciclistes”. Així mateix, sobre el tram de Gran Via, explica que “l’objectiu és eliminar la filera d’aparcament i situar el carril bici en aquesta zona de la calçada, tot mantenint el carril lateral de la banda de Gran Via del barri de la Bordeta”.

Tot aquest projecte tindria un cost de 28,2 milions d’euros en la seva totalitat. Part de les principals millores afecten els barris de la Marina. En les millores de connexió de carrils ja existents, es vol connectar el passeig de la Zona Franca amb la calçada de Gran Via; i també es vol configurar una nova connexió per accedir al polígon de la Zona Franca per sota la Ronda Litoral, a través del carrer Motors.

En aquest sentit, Abdó Florencio, president de la Coordinadora de les Associacions de Veïns i Comerciants de la Marina de Port, argumenta que “hi ha un carril bici que va al polígon, al carrer Motors, tenim el del carrer Mineria, però no ho van consensuar amb cap entitat”. Des de l’entitat demanen un criteri clar a l’hora d’establir els carrils. Sobre el passeig de la Zona Franca, creu que “cal allargar-lo del litoral fins a Gran Via, i no establir-los a dit”. A tot això, explica que “el millor seria pacificar el passeig de la Zona Franca, ja que hi passen molts cotxes i es podria establir com la Diagonal, amb un espai reservat per a ciclistes i una zona central peatonal”.

Des de l’entitat La Marina Viva, el seu dinamitzador Dani Fernández comenta que “és positiu per a la Marina que tinguem una connexió ciclista amb la resta de la ciutat, però ha anat molt lent”. Afegeix que “ara mateix només tenim el de carrer Mineria, però hi ha queixes perquè s’han tret zones aptes per a cotxes, cal tenir en compte que aquest es connectarà amb la zona litoral i amb el passeig de la Zona Franca”. I, en la línia de Florencio, detalla que “s’ha de pacificar el passeig perquè hi passen molts camions i cotxes i, encara que un es vulgui desplaçar en bicicleta, quan es veu tan trànsit és difícil sortir en bicicleta”.

carrilbicigranvialabordetalamarinamarcde2019-02

carrilbicigranvialabordetalamarinamarcde2019-03

carrilbicigranvialabordetalamarinamarcde2019-04

carrilbicigranvialabordetalamarinamarcde2019-05

carrilbicigranvialabordetalamarinamarcde2019-06

carrilbicigranvialabordetalamarinamarcde2019-07

carrilbicigranvialabordetalamarinamarcde2019-08

carrilbicigranvialabordetalamarinamarcde2019-09

Compartir: