L’Escola Maristes de Sants participa en dos programes europeus per promoure els drets humans i l’acollida dels infants refugiats

Alumnes i professors de l'escola santsenca van viatjar fins a Itàlia, on van poder copsar la realitat dels joves refugiats de la seva edat que han hagut de marxar del seu país. Un dels principals objectius del projecte és conscienciar als alumnes, formant-los i explicant-los com han d'acollir als refugiats, tant en l'àmbit social, a l'escola, com a casa amb les famílies.

L’Escola Maristes de Sants participa en dos programes europeus per promoure els drets humans i l’acollida dels infants refugiats

L’Escola Maristes Sants-Les Corts participa en dos programes internacionals juntament amb altres centres educatius d’arreu d’Europa. Un dels projectes, anomenat Hestia, que són les sigles de “Helping students in aceptance” i que vol dir ajudar a l’estudiant a l’acceptació, vol promoure els drets humans i els drets dels infants davant la problemàtica de les persones refugiades. Aquest programa d’Erasmus+ va néixer l’any 2017 amb un viatge a Grècia on durant tres dies els professors de les sis escoles participants, entre elles la santsenca, van programar les tasques i van definir els objectius de la iniciativa. Més tard, el passat mes de març quatre alumnes de 6è de Primària van viatjar a Palagiano (Itàlia) amb els professors de l’escola. Aquest projecte vol conscienciar als alumnes de la problemàtica dels refugiats: “Volem formar-los i explicar-los com hem d’acollir als refugiats, tant en l’àmbit social, a l’escola, com a casa amb les famílies, ja que creiem que hem d’estar preparats per quan arribin saber atendre’ls”, explica Glòria Mascarell, mestre de l’Escola Maristes Sants – Les Corts.

Mensualment, els alumnes fan videoconferències en anglès amb la resta d’alumnes estrangers per conèixer l’experiència dels joves nouvinguts. A més, durant l’estada a Itàlia, els alumnes van poder copsar la realitat de joves italians refugiats de la seva edat que han hagut de marxar del seu país. “Vam fer activitats amb els refugiats de diferents països. Ens van explicar algunes de les seves vivències, ens van preparar menjars del seu país. Tots estaven molt contents”, comenta el Bernat, alumne de sisè de l’escola santsenca. A més, molts dels nens i nenes es van sorprendre amb els missatges dels refugiats: “És molt dur canviar el teu país perquè t’obliguin, ja que ells no podien viure allà i has de marxar, fent-te fora de casa”, explicava l’Andrea, alumne de l’escola. El mes de març de 2019, el centre santsenc acollirà quatre alumnes de cada país, i s’organitzaran activitats formatives pels professors i joves: “No només serà un intercanvi per aprendre anglès, sinó va més enllà i per això els nodrirem d’activitats interessants que els aportin coses”, afegeix Mascarell.

Els mestres de l’escola santsenca també han participat en el projecte, on han hagut de viatjar a d’altres països com Anglaterra, Finlàndia, Estònia o Itàlia, per copsar altres models pedagògics, amb la idea de recollir idees i experiències per després implantar-les aquí: “Hem pogut formar-nos i cobrir necessitats o aspectes que vulguem millorar de la nostra tasca docent”, explica la professora l’escola.

programesinternacionalsescolamaristessantsjunyde2018-02

programesinternacionalsescolamaristessantsjunyde2018-03

programesinternacionalsescolamaristessantsjunyde2018-04

programesinternacionalsescolamaristessantsjunyde2018-05

programesinternacionalsescolamaristessantsjunyde2018-06

programesinternacionalsescolamaristessantsjunyde2018-07

programesinternacionalsescolamaristessantsjunyde2018-08

Compartir: